UPC Wi-Free

Ai acces gratuit la internet în afara casei

 
 
svg.support.message

   DESPRE UPC WI-FREE

Wi-Free este un serviciu oferit de UPC clienților săi de internet, prin care asigură acestora acces gratuit la internet în afara casei

Înregistrare în doar 3 pași simpli

1. Intră în contul tău MY UPC
2.
Activează  “UPC Wi-Free” din meniul “Produse și servicii
3.
Configurează parola dedicată serviciului Wi-Free

ȘI AI NUMAI BENEFICII

  • peste 300.000 de puncte de acces Wi-Free în România și alte 6 milioane în lume
  • acces la internet în afara casei, gratuit, nelimitat și sigur
  • modalitate simplă de a rămâne conectat
 
 

ACTIVARE WI-FREE PE DISPOZITIVUL TĂU

Alege dispozitivul pe care dorești să îl conectezi și urmează pașii:

Android

Accesează meniul wifi

Alege rețeaua UPC Wi-Free

Introdu datele de conectare

Apple

Accesează meniul wifi

Alege rețeaua UPC Wi-Free

Introdu datele de conectare

PC Windows

UNDE ESTE DISPONIBIL?

Serviciul UPC Wi-Free este disponibil gratuit și nelimitat prin sute de mii de hotspoturi în România și milioane în întreaga lume.

Întrebări frecvente

Ce trebuie să fac pentru a utiliza UPC Wi-Free?
deschide închide

În primul rând, trebuie să folosești servicii de internet de la UPC. Înregistrare e foarte rapidă, în 3 pasi simpli:
1. Intră în contul tău MyUPC, pe my.upc.ro;
2. Mergi în secțiunea “UPC Wi-Free” din meniul “Produse și servicii”;
3. Configurează parola dedicată serviciului Wi-Free.
Apoi, pe dispozitivul tău mobil, alegi rețeaua UPC Wi-Free, introduci numele de utilizator MyUPC și parola recent configurată și apoi te vei conecta automat de fiecare dată când intri în aria de acoperire a rețelei Wi-Free.

Ce este Wi-Free?
deschide închide

Wi-Free este un serviciu suplimentar de internet, oferit de UPC România, cu ajutorul căruia clienții existenți ai serviciului de internet fix pot naviga gratuit și în afara casei, folosind sute de mii de hotspot-uri din România. 

Un modem WLAN UPC cuprinde două rețele wireless distincte, ce sunt separate una de cealaltă, în siguranță. Utilizatorii de internet de la UPC pot naviga în rețeaua privată, fără pierdere de viteză. În cea de-a doua rețea, care este folosită pentru Wi-Free, aceeași utilizatori pot naviga pe internet folosind o conexiune furnizată suplimentar. 

Toți clienții UPC Wi-Free pot folosi gratuit serviciul pentru a se conecta la sute de mii de hotspot-uri din România. 

După prima conectare cu succes la Wi-Free, clienții sunt apoi autentificati în mod automat, imediat ce un hotspot Wi-Free este disponibil în zona. Cu cât sunt mai mulți clienți în comunitatea Wi-Free, cu atât este mai bună acoperirea și disponibilitatea serviciului. 

Serviciul UPC Wi-Free este oferit doar clienților ce folosesc servicii de internet de la UPC. 

Ce dispozitive pot folosi cu Wi-Free?
deschide închide

În principiu, pentru a te conecta la Wi-Free, poți folosi toate dispozitivele cu un receptor WLAN integrat (iPhone, iPad, telefoane și tablete Android / Windows).

La ce rețea mă conectez dacă ambele rețele wireless (personală și Wi-Free) sunt disponibile?
deschide închide

Rețeaua wireless personală este întotdeauna preferata rețelei Wi-Free. Nu te vei conecta în mod automat la rețeaua Wi-Free la domiciliu, deoarece rețeaua personală wireless folosește întreaga capacitate a conexiunii tale de Internet, pe când rețeaua Wi-Free are doar 10 Mbps provizionaț separat. 

Toate dispozitivele conectate cu succes la rețeaua personală vor continua să se conecteze la această rețea și nu la Wi-Free. În plus, modemul memorează adresele MAC ale dispozitivelor mobile și în mod automat le atribuie la rețeaua wireless personală.

În ciuda preferinței pentru rețeaua wireless privată, se poate întâmpla ca dispozitivele mobile să afișeze alte hotspot-uri Wi-Free în aceeași clădire (de exemplu, de la vecini). 

Prin urmare, în funcție de dispozitiv, Wi-Free poate fi selectat și este posibil să nu benefiezi de întreaga capacitate a conexiunii personale de internet. În acest caz, ar trebui să treci manual pe rețeaua WLAN personală din setările telefonului mobil, pentru a profita la maxim de viteza contractată prin abonamentul la serviciul de internet.

Va fi afectată viteza mea de internet de prezența Wi-Free pe modem?
deschide închide

Wi-Free are provizionată propria lățime de bandă (viteză), care este prevăzută în special pentru acest serviciu. Această viteză este împărțită de către toate dispozitivele (maxim 5) conectate la același hotspot Wi-Free. Numărul de dispozitive capabile să se conecteze simultan cu același cont la Wi-Free este limitat la 5, pentru fiecare client.

Toate serviciile de internet sunt disponibile prin Wi-Free.
Wi-Free oferă utilizarea nelimitată a datelor.
Viteza abonamentului personal de Internet privat nu va fi afectată de Wi-Free. Vitezele de download și de upload rămân neschimbate.
Viteza de internet necesară folosirii serviciului WiFree va fi oferită separat și gratuit de către UPC. 

Este serviciul Wi-Free supus unei taxe?
deschide închide

Wi-Free este oferit gratuit. Singura condiție este să ai un abonament la serviciul de internet de la UPC.

Am uitat parola Wi-Free. Ce pot să fac?
deschide închide

Poți schimba parola Wi-Free în orice moment, accesând meniul "Produsele mele" din contul tău online gratuit, MyUPC. 

De ce nu mă pot conecta la Wi-Free?
deschide închide

Aici vei găsi posibile cauze și soluții recomandate, dacă ești în imposibilitatea de a te conecta la rețeaua de internet UPC Wi-Free.
 

 

Te rugăm să ai în vedere faptul că cele mai multe dispozitive mobile nu indică cauza exactă a incapacității de se conecta, deci problema nu poate fi întotdeauna rezolvată de către UPC.
 

 

Motiv:

Nu te afli în apropierea unui hotspot Wi-Free sau semnalul este prea slab.

Soluție:

Mutare în raza de acțiune a unui hotspot Wi-Free.
 

 

Motiv:

Nu esti înregistrat în comunitatea Wi-Free.

Soluție:

Înregistrează-te pentru Wi-Free prin contul tău MyUPC.
 

 

Motiv:

Ai introdus o parola greșită.

Soluție:

Schimbă-ți parola Wi-Free accesând meniul dedicat din contul tău MyUPC. Asigură-te că utilizezi parola Wi-Free, și nu parola de acces la contul MyUPC. Numele de utilizator pentru MyUPC și pentru Wi-Free sunt însă identice.
 

 

Motiv:

Ai dezactivat modem-ul WLAN pentru Wi-Free.

Soluție:

Înregistrează-te pentru Wi-Free în contul tău MyUPC. Aceasta va anula dezactivarea anterioară.
 

 

Motiv:

Sistemul de operare de pe dispozitivul mobil nu este acceptat.

Soluție:

Încearcă să te conectezi la Wi-Free de pe un alt dispozitiv mobil.
 

 

Motiv:

Încerci să te conectezi la Wi-Free la domiciliu.

Soluție:

Nu te poți conecta la rețeaua Wi-Free de pe modem-ul de acasă pentru că rețeaua wireless personală utilizează capacitatea deplină a conexiunii tale la internet. Pentru cea mai bună experiență, conectează-te la rețeaua wireless personală.
 

 

Motiv:

Esti în casa unui prieten sau membru al familiei și ești conectat la rețeaua lor privată WiFi.

Soluție:

Dacă te-ai conectat deja la rețeaua wireless personală pe un modem, nu vei putea să te conectezi la rețeaua Wi-Free pe acest modem.
Folosește rețeaua wireless privată sau încearcă următorii pași, în cazul în care dorești să te conectezi la Wi-Free:

- Scoate rețeaua wireless privată din lista de rețele disponibile pe dispozitivul mobil ("Uită de această rețea", "Ignorați această rețea").

- Repornește modemul.

Acum te poți conecta la Wi-Free.
 

 

Motiv:

Există deja cinci utilizatori conectați la acelasi hotspot Wi-Free.

Soluție:

Așteaptă până când un utilizator părăsește hotspot WiFree sau caută un alt hotspot Wi-Free.
 

 

Motiv:

Ai deja trei conexiuni active la Wi-Free asociate contului MyUPC.

Soluție:

Închide cel puțin o conexiune activă și încearcă să te conectezi cu noul dispozitiv.

Cât de sigur este traficul de date prin Wi-Free?
deschide închide

Rețeaua Wi-Free se bucură de același nivel de securitate ca și rețeaua wireless personală. Este utilizat protocolul WPA2. Securitatea rețelei wireless personală nu este afectată de Wi-Free. Utilizatorul este însă responsabil pentru acțiunile sale, atunci când navighează pe internet. Proprietarii de hotspoturi Wi-Free nu sunt responsabili pentru activitățile desfășurate de către useri, atunci când sunt conectați la acestea.

De ce nu văd opțiunea UPC Wi-Free în meniul din contul meu My UPC?
deschide închide

Dacă nu ai opțiunea UPC Wi-Free în meniul dedicat din contul tău MyUPC, acest lucru se poate datora faptului că nu ești client al serviciilor de internet de la UPC. 

Unde pot găsi hotspot-uri UPC Wi-Free?
deschide închide

Rețeaua UPC Wi-Free este emisă de modem-urile Thomson TGW870, Cisco EPC 3925, Ubee EVW3226 și Technicolor 7200. Smartphone-uri, tablete, laptop-uri sau alte dispozitive echipate cu o placă de retea wireless se pot conecta la rețeaua UPC Wi-Free, emisă de oricare din aceste modemuri. Ca să te conectezi la rețeaua UPC Wi-Free trebuie să configurezi conexiunea la dispozitiv utilizând numele de utilizator MyUPC și parola configurată pentru serviciul UPC Wi-Free.

Ce se întâmplă dacă nu doresc să beneficiez de serviciu?
deschide închide

În momentul în care dorești să renunți la serviciu vei pierde calitatea de utilizator și accesul gratuit la rețeaua Wi-Free. Solicitarea de dezactivare a serviciului se poate face prin intermediul portalului MyUPC.

UPC Wi-Free în străinatate. În ce țări mă pot conecta la Wi-Free?
deschide închide

Serviciul Wi-Free este disponibil internațional, așa că te poți conecta gratuit la milioane de locații în străinătate. În funcție de țară în care te afli, numele rețelei "UPC Wi-Free" poate fi diferit. Modalitatea de conectare este aceeași ca în România, iar numele de utilizator și parola pentru a te autentifica rămân și ele neschimbate. Rețelele Wi-Free disponibile în prezent sunt:
 

Tara

Nume retea

Irlanda

Horizon Wi-Free

Olanda

UPC WifiSpots