Toate raspunsurile intr-un singur loc

 

Descopera o biblioteca online de raspunsuri la cele mai frecvente intrebari despre televiziunea digitala de la UPC. Daca nu ai gasit inca raspunsul pe care il cautai sau ai nevoie de lamuriri in plus suntem bucurosi sa te ghidam prin telefon, sunand gratuit din reteaua UPC de luni pana vineri, in intervalul orar 07:00 - 23:00, la numarul 031 1000 872.

Horizon TV

Cum pot folosi portalul de aplicații?

Pentru a accesa Portalul de Aplicatii este necesar sa conectezi mediabox-ul Horizon la modemul de Internet folosind cablul Ethernet primit in cutia mediaboxului.

Cum pot selecta și renumerota canalele mele preferate?

Selectează UNELTE în Meniul Principal, apoi PREFERINȚE/CANALE PREFERATE pentru a seta și renumerota canalele preferate. Poți de asemenea să apeși OK de două ori în timp ce vizionezi orice canal TV pentru a salva un canal favorit direct din meniu.
În meniul OPȚIUNI SUPLIMENTARE poți alege să navighezi printre canalele tale favorite selectând NAVIGARE DOAR PRIN CANALELE FAVORITE

Cum pot înregistra emisiuni și filme prin intermediul mediabox-ului Horizon?

Pentru a înregistra programele dorite trebuie să conectezi un Hard Disk extern în spatele mediabox-ului tău. Lista cu modele de Hard Disk-uri Recomandate este urmatoarea:

  • Western Digital 2,5“ Elements Portable (500GB)
  • Seagate BackUp Plus Portable (500GB)
  • Seagate Expansion 500GB, 2.5", USB 3.0, Black
  • Seagate Slim Portable 500GB, 2.5", USB 3.0, Silver
  • Toshiba Canvio Basics 500GB, 2.5", USB 3.0, Black

Unde pot găsi înregistrările mele pe mediabox?

Accesează LIBRARIE din Meniul Principal și selectează ÎNREGISTRĂRI EXISTENTE. De asemenea, poți apăsa tasta “RECORDED LIST” de pe telecomandă pentru a deschide lista direct.

Cum pot optimiza imaginea redata pe televizor cand mediabox-ul este conectat prin cablul SCART?

Cand conectezi mediabox-ul la televizor printr-un cablu SCART nu toate textele pot fi usor de citit. Poti optimiza imaginea prin selectarea optiunii SCART cand parcurgi pasii de instalare sau poti selecta UNELTE > SETARI AVANSATE> OPTIMIZARE HDMI / SCART.

Cum pot reduce timpul de pornire al mediabox-ului?

Mediabox-ul ofera doua optiuni pentru consumul de energie in modul standby (UNELTE > PREFERINTE> CONSUM ENERGETIC IN STANDBY)

  • NORMAL: atunci cand selectezi aceasta optiune mediabox-ul va porni in cateva secunde, dar consuma mai multa energie electrica cand este in modul standby
  • ECO: in acest mod mediabox-ul consuma mai putina energie in standby, insa pornirea va dura mai mult.

Care este codul PIN standard?

 Codul PIN standard este 0000.

Cum pot actualiza software-ul de pe mediabox-ul Horizon?

Nu este nevoie sa faci nimic in acest sens. Actualizarea se realizeaza in mod automat in timpul noptii daca mediabox-ul este conectat la sursa de energie electrica si reteaua UPC. Daca aceste conditii nu sunt indeplinite, actualizarea se va efectua la prima pornire a mediaboxului.

Pot inregistra un program in timp ce vizionez un altul?

Din pacate aceasta functionalitate nu este disponibila. 

Pot viziona programele inregistrate pe Hard Disk pe un alt dispozitiv( laptop, PC)?

Nu, continutul este protejat, iar vizionarea este permisa exclusiv pe mediabox.

De ce este necesar ca mediaboxul sa fie conectat in permanenta la Internet?

Pentru a beneficia de functionalitatea Replay si de Portal de aplicatii, precum si de ghidul TV extins este necesar ca mediaboxul sa fie conectat la Internet. Daca mediaboxul nu este conectat la Internet te vei putea bucura in continuare de functionalitatile standard.

 

Digital TV

De ce sa aleg televiziunea digitala? Ce beneficii aduce televiziunea digitala?

Sistemul digital ofera o serie de beneficii cum ar fi:

 

  • imagine si sunet de calitate foarte buna, mediaboxul are iesire de sunet digitala pentru receptia Dolby Sorround;
  • grila pentru toate gusturile, mai variata si mai bogata ca numar de programe;
  • posibilitatea impachetarii pe tematici precum si posibilitatea impachetarii cu celelalte servicii oferite de UPC - internet si telefonie;
  • posibilitatea codarii anumitor canele si optiunea de control parental; ghid electronic de programe (EPG);
  • receptionarea mai multor posturi radio;
  • simplitate la instalare: fara antena de satelit sau alte cabluri suplimentare.

De ce echipamente am nevoie/beneficiez?

Televiziunea digitala presupune montarea unui mediabox (a unui decodor digital) la televizorul tau.
In functie de mediaboxul pe care il alegi, vei putea beneficia de calitatea HD a imaginilor cu mediaboxul HD, de posibilitatea de inregistrare si redare a emisiunilor preferate cu mediaboxul DVR, sau amandoua, daca achizitionezi mediaboxul DVR-HD.

Ce tip de televizoare sunt compatibile?

Serviciul TV Digital de la UPC poate fi receptionat pe toate televizoarele prevazute cu mufa SCART, RCA sau mufa HDMI. 

Ce este un mediabox (Set Top box)?

Mediaboxul (Set Top box-ul) este echipamentul de receptie de care ai nevoie alaturi de pachetul de televiziune ales si fara de care nu ai acces la serviciile UPC de televiziune digitala.

Se poate receptiona UPC Digital TV pe un televizor cu receiver built-in, fara a mai folosi mediaboxul?

Nu se poate receptiona UPC Digital TV pe receiverul built-in al televizorului, ci doar pe receiver-ul achizitionat impreuna cu un abonament de televiziune digitala de la UPC.

La cate televizoare pot receptiona serviciul digital?

Serviciul digital se poate receptiona la televizorul la care se monteaza mediaboxul. La cumpararea oricarui produs de televiziune digitala este necesar sa achizitionezi unul din mediaboxurile noastre. UPC iti ofera de asemenea posibilitatea de a achizitiona in chirie inca maxim 4 mediaboxuri pe acelasi abonament.

Ce inseamna DVR si care ar fi avantajele DVR-ului?

DVR (prescurtarea de la "Digital Video Recording") este optiunea prin care poti inregistra in format digital emisiunile TV preferate, fara a mai avea nevoie de alt aparat in afara mediabox-ului UPC. Cu ajutorul DVR-ului poti opri emisiunile TV, poti vedea imediat o reluare, derula inainte spre o scena favorita inregistrata sau observa in detaliu o secventa cu incetinitorul. Poti inregistra peste 60 de ore din continutul tau preferat.

Memoria mediaboxului cu DVR poate diferi?

Mediaboxul cu functie DVR vine in doua variante:

  1. DVR SD - 160 GB
  2. DVR HD - 320 GB

Se poate ca informatia de pe DVR sa fie transferata pe alt suport de stocare de date (hard disk, CD, stick USB)?

Nu. Informatia inregistrata cu ajutorul cu ajutorul DVR-ului nu poate fi transferata pe alte dispozitive externe de stocare de date. 

Ce inseamna HDTV (televiziune HD)?

HD este abrevierea de la High Definition(Inalta Definitie). HD inseamna imagini extraordinar de clare, culori vii si o imbogatire a detaliului de pana la 5 ori fata de standardul obisnuit, iar sunetul surround desavarseste experienta vizionarii. Transmisiunile in format High Definition pot fi receptionate doar cu echipamente HD si cu televizoare compatibile. 

Care sunt avantajele televiziunii HD?

Calitatea impresionanta a imaginilor si a detaliilor de pana la 5 ori mai multa informatie pe fiecare imagine decat la o imagine standard. Avantajul marit este adus de rezolutia imaginii obtinute pe televizor, adica de numarul crescut de pixeli afisati. Fata de un televizor care receptioneaza un semnal standard de televiziune (500 de pixeli pe orizontala si 500 de pixeli pe verticala), televizorul care receptioneaza semnalul HD are un numar de 1920 pixeli pe orizontala si 1080 de pixeli pe veriticala. Pe langa toate acestea te bucuri si de:

  • imagini mult mai clare
  • aspect wide 16:9
  • sunet surround Dolby Digital 5.1

Cum pot receptiona televiziunea HD?

Pentru a receptiona canalele HD ai nevoie de un abonament de televiziune digitala UPC si un receptor/mediabox HD. De asemenea, trebuie sa ai un televizor compatibil - rezolutie minima 720p (1280x720) si intrare HDMI. 

Pentru a receptiona HD trebuie sa schimb receptorul curent?

Da, pentru a putea receptiona canalele HD oferite de UPC, in cazul in care ai un mediabox standard, va trebui sa il schimbi cu un mediabox HD. 

Unde conectez cablul de antena in mediabox?

Cablul de antena se conecteaza in spatele mediaboxului, in mufa RF In. 

Nu pot viziona in sistem digital desi am instalat mediaboxul conform instructiunilor.

Verifica daca televizorul tau este in modul Audio/ Video. Pentru a realiza acest lucru apasa butonul A/V de pe telecomanda televizorului. 

Cum procedez daca nu apare tara Romania la prima instalare?

Se apasa tasta Menu, se selecteaza optiunea de Setari si apoi Setari initiale.


La cererea codului parental, se introduce (daca nu a fost schimbat) codul 0000.


Dupa confirmarea codului, mediaboxul se va reseta, iar la initializare va aparea meniul cu tarile unde trebuie selectata tara Romania. Ulterior se va introduce codul de activare al orasului in care locuiti.


In meniul urmator se va verifica puterea semnalului/calitatea semnalului, iar la mesajul "Semnal bun pentru a continua va rog apasati tasta OK" se apasa tasta OK de pe telecomanda mediaboxului.


Prin confirmare se va trece la meniul de cautare canale, dupa indentificarea numarului de canale se confirma prin apsarea tastei OK de pe telecomanda mediaboxului. 

Cum procedez daca am meniul intr-o limba straina?

Se apasa tasta Menu, se selecteaza optiunea de Setari si apoi Setari initiale.


La cererea codului parental, se introduce (daca nu a fost schimbat) codul 0000.


Dupa confirmarea codului, mediaboxul se va reseta, iar la initializare va aparea meniul cu tarile unde trebuie selectata tara Romania.
Ulterior se va introduce codul de activare al orasului in care locuiti. In meniul urmator se va verifica puterea semnalului/calitatea semnalului, iar la mesajul "Semnal bun pentru a continua va rog apasati tasta OK" se apasa tasta OK de pe telecomanda mediaboxului.


Prin confirmare se va trece la meniul de cautare canale, dupa indentificarea numarului de canale se confirma prin apsarea tastei OK de pe telecomanda mediaboxului.

Mediaboxul nu recunoaste codul de activare. Ce fac?

Se apasa tasta Back de pe telecomanda mediaboxului pentru a putea fi selectata tara Romania, dupa care se confirma prin apasarea butonului OK. 

Cum se pot bloca unul sau mai multe canale?

Se apasa butonul Guide si apoi Setari (tasta verde de pe telecomanda mediabox-ului)→OK. Selectarea canalelor care se doresc a fi blocate se va face prin apasarea tastei galbene de pe telecomanda mediaboxului. Pentru blocarea fiecarui canal este nevoie sa introduci codul PIN (0000 daca acesta nu a fost schimbat). Pentru deblocarea canalelor urmeaza aceiasi pasi ca si pentru blocarea acestora. 

Exista vreo modalitate prin care se poate verifica pe ce canal si in ce zi (la ce ora) ruleaza un anumit film/emisiune?

Cu optiunile TV Search si Serialele Mele din meniul mediaboxului se apasa tasta Menu/Cautare Avansata. Cu ajutorul tastelor scrie numele filmului/emisiuni, dupa care apasa tasta OK. 

 

Digital Card

Unde pot gasi parametrii de retea necesari instalarii cardului CI+?

La instalarea cardului CI+, ti se va solicita sa introduci o serie de parametrii de retea, ale caror valori le regasesti mai jos.

Frecventa – 306000
Symbol rate – 6900
Modulatie QAM – 256

Totodata, ti se va solicita sa introduci si codul localitatii in care te afli, pe care il poti afla aici.

Unde pot gasi o lista cu televizoarele compatibile pentru Digital Cardul UPC?

Aici gasesti o lista actualizata a televizoarelor compatibile. Verifica si versiunea de software necesara televizorului tau.

Televizorul meu are o versiune de software veche. Cum pot s-o actualizez?

Software-ul televizorului este pus la dispozitie pe pagina web a producatorului. In general, cele mai noi modele de televizoare se pot conecta direct la internet, astfel ca vei putea actualiza software-ul în cativa pasi. Daca ai nevoie de ajutor la instalarea software-ului, ia legatura cu Serviciul de asistenta a marcii televizorului tau.

Cat dureaza pana cand televizorul meu recunoaste Digital Cardul UPC?

Poate dura cateva minute pana cand televizorul tau recunoaste Digital Cardul. Nu il scoate din port în timp ce procesul de recunoastere este în curs.

Am facut instalarea conform manualului, dar Digital Cardul nu este recunoscut desi am un televizor compatibil. Ce trebuie sa fac?

Asigura-te ca smartcardul si Digital Cardul sunt corect introduse in televizor. Daca problema persista contacteaza Departamentul Relatii cu Clientii la 031 1000 872.

Cat dureaza pana cand am imagine dupa ce televizorul a recunoscut Digital Cardul?

Activarea Digital Cardului poate dura pana la 60 minute.

Am reusit sa instalez canalele si televizorul a recunoscut Digital Cardul, dar au trecut deja 60 minute si înca nu am imagine. Ce trebuie sa fac?

Contacteaza Departamentul de Relatii cu Clientii la 031 1000 872. Echipa noastra te va ajuta sa finalizezi instalarea.

Cat poate dura cautarea automata a canalelor?

Operatiunea de cautare automata a canalelor poate dura chiar si 30 de minute, in functie de modelul televizorului si metoda de cautare selectata in meniul televizorului. Parametrii de cautare se pot regasi in capitolul “Parametri de retea utilizati in cautarea canalelor”, de la pagina 6.
Recomandarile de fata asigura receptia corecta, rapida si eficienta a canalelor din grila digitala UPC.

Televizorul meu poate efectua cautarea canalelor atat din grila digitala cat si din cea analogica. Ce recomandati?

Daca televizorul receptioneaza si canalele analogice, Digital Cardul UPC iti permite si vizualizarea acestor canale, pentru a te bucura si de grila de baza analogica UPC.

Detin mai multe televizoare compatibile cu Digital Cardul UPC. Pot utiliza Digital Cardul UPC pe acestea?

Da, Digital Cardul UPC (cu smartcardul inclus) se poate utiliza alternativ in mai multe televizoare. Singura conditie este ca la instalarea initiala a Digital Cardului in televizor sa se efectueze o cautare a canalelor din grila digitala.

Pot accesa serviciile interactive oferite de UPC cu Digital Cardul UPC?

Nu. Serviciile digitale interactive (Jocuri, Cautare avansata) se pot accesa doar cu mediabox-urile oferite de UPC.

Pot utiliza Ghidul de programe TV?

Da, poti folosi ghidul de programe pe televizorul tau. UPC asigura, de asemenea, afisarea informatiilor despre programul curent si cel imediat urmator.
Functionarea corecta si facilitatile ghidului TV pot varia insa in functie de modelul televizorului utilizat. UPC nu garanteaza functionarea corecta a informatiilor din ghidul TV pe mai multe zile sau afisarea corecta pe televizoarele necertificate.

Cum functioneaza controlul parental?

Functia de control parental este controlata direct de televizor. Citeste manualul televizorului pentru a putea instala corect functia de control parental

Cum pot construi o lista de canale favorite?

Functia de canale favorite este controlata de televizorul tau. Te rugam sa citesti manualul de utilizare al televizorului pentru a stabili lista de canale favorite

Pot modifica ordinea canalelor?

Ordinea canalelor este presetata automat pe televizor. Daca vrei sa schimbi ordinea canalelor, consulta instructiunile de folosire ale televizorului.

Televizorul afiseaza urmatorul mesaj “Modulul tau CI+ trebuie actualizat imediat. Nu vei putea accesa serviciul de televiziune digitala pana nu se termina actualizarea.” Ce trebuie sa fac?

Acest mesaj apare in situatia in care o noua versiune de software este disponibila pentru Digital Cardul UPC. Trebuie sa permiti actualizarea de software apasand pe butonul OK de pe telecomanda. Nu vei putea accesa serviciul de televiziune digitala UPC pană nu se termina actualizarea.

Televizorul afiseaza urmatorul mesaj de eroare: “Nu aveti acces la acest canal”. Cum trebuie sa procedez?

Cel mai probabil, canalul in cauza nu se regaseste in abonamentul tau; verifica pe www.upc.ro daca acest canal TV se afla in abonamentul achizitionat.

Pot solicita canale suplimentare?

Da, este posibil. Intereseaza-te pe www.upc.ro, la 031 100 1000 sau intra in cel mai apropiat magazin UPC.

Televizorul afiseaza urmatorul mesaj de eroare “Smartcard invalid”. Ce trebuie facut?

Asigura-te ca smartcardul si Digital Cardul sunt corect introduse in televizor.
Daca problema persista, contacteaza Departamentul Relatii cu Clientii la 031 1000 872. Echipa noastra te va ajuta cu placere.

Televizorul afiseaza urmatorul mesaj de eroare “Nu poti folosi acest Smartcard. Smartcardul poate fi deteriorat”. Ce trebuie sa fac?

Asigura-te ca smartcardul si Digital Cardul sunt corect introduse in televizor.
Daca problema persista, contacteaza Departamentul Relatii cu Clientii la 031 1000 872. Echipa noastra te va ajuta cu placere.

Televizorul afiseaza urmatorul mesaj de eroare “Smartcardul a fost suspendat”. Ce trebuie sa fac?

Daca problema persista, contacteaza Departamentul Relatii cu Clientii
la 031 1000 872.

 

Analog TV

De ce reviziile sau avariile din reteaua S.C. Electrica ne afecteaza semnalul? Nu exista o solutie tehnica sa nu mai depindem de reteaua S.C. Electrica?

UPC are in plan dotarea tuturor retelelor sale din tara cu surse independente de energie, astfel incat intreruperile S.C. Electrica sa nu prejudicieze clientii UPC. Acest proiect de investitie a inceput in cateva orase si va fi aplicat la nivelul tuturor localitatilor in care UPC este prezent.

Sunetul unor canale este distorsionat, desi imaginea este buna.

Verifica daca standardul de sunet este setat corect. La unele televizoare trebuie selectat standardul de sunet manual daca televizorul nu are optiune automata pentru aceasta functie. Consulta manualul televizorului pentru a alege corect standardul de sunet. Daca prin aceste reglaje nu ai rezolvat problema incearca sa refaci acordul tunner-ului (rememorarea programului in aceeasi pozitie).

Am mutat televizorul, iar calitatea tuturor programelor s-a inrautatit.

Verifica toate conexiunile din casa, prelungitoare si adaptoare. Asigura-te ca toate conexiunile cu televizorul functioneaza corect.

Un program a disparut sau calitatea sa a scazut, dar celelalte programe functioneaza normal.

Verifica daca acordul fin al acelui program nu a fost modificat. Daca este posibil, verifica daca aceeasi problema apare si la un alt televizor sau intreba un vecin.

Pe toate programele imaginea este instabila sau nu exista, dar sunetul functioneaza. Imaginea este rosie, verde sau albastra. Teletextul nu merge.

Cel mai probabil, televizorul tau nu functioneaza normal. Contacteaza un depanator TV.

Ce canale se pot receptiona pe abonamentul de baza?

TV Optim (televiziune analogica) contine canale ce corespund unor preferinte variate (muzica, stiri, filme, sport).

De ce clientii care sunt abonati "la cablu" sunt obligati sa plateasca si pe factura pe care o primesc de la S.C. Electrica "inca un abonament pentru televizor"?

Abonamentul lunar la cablu nu contine "Contributia Platita de Fiecare Familie care detine un Televizor pentru sustinerea televiziunii publice". Operatorii de cablu retransmit programele televiziunii publice fara a plati drepturi de retransmisie.
Toate posturile detinute de Societatea Romana de Televiziune sunt canale obligatorii in grilele operatorilor de cablu conform Legii Audiovizualului.

De ce HBO nu face parte din grila de programe de baza?

HBO este un canal de filme fara publicitate care se difuzeaza numai in sistem Pay-TV pe baza unui dispozitiv de acces conditionat.

Doresc sa vizionez un canal care nu este in grila de programe furnizata acum de UPC. Ce pot face?

Transmite-ne solicitarea ta intr-un Centru de Relatii Clienti sau apeland numarul 031.1000.872. Daca optiunea respectiva este extinsa vom initia demersuri pentru introducerea canalul solicitat de tine.

De ce grila analogica din orasul meu are mai putin canale decat de cea din alt oras?

Continutul grilelor TV analogice poate fi diferit, ca numar de canale, de la un oras la altul, din motive de oridin tehnic, care tin de capacitatea retelelor locale

De ce anumite canale pe care mi le doresc se afla in grila analogica din alte orase?

Grilele analogice sunt construite pe baza reglementarilor legale in vigoare si luand in considerare preferintele majoritatii clientilor si specificul etnic si cultural al fiecarei zone. Date fiind limitarile tehnice ale retelelor analogice, introducerea unui canal nou intr-o grila analogica implica eliminarea unui canal existent.

De ce anumite canale, din lista de canale obligatorii la retransmisie, nu sunt prezente in grila mea de programe?

Conform prevederilor legale in vigoare, operatorii au obligatia de a include in grila canale obligatorii la retransmisie in cuantum de pana la 25% din numarul total al posturilor TV oferite. Astfel, in functie de numarul total de canale din grila analogica, 25% dintre acestea trebuie sa fie selectate din lista de canale obligatorii, publicata de Consiliul National al Audiovizualului.

De ce in grila din orasul meu exista versiuni locale ale canalelor nationale – i.e. Pro TV local, Antena 1 local?

Introducerea versiunilor locale ale canalelor nationale ca Antena 1 sau Pro TV este independenta de UPC Romania, fiind o decizie a radiodifuzorului. UPC Romania nu isi poate asuma nicio responsabilitate asupra calitatii continutului emis de posturile TV.

De ce in grila din orasul meu exista canale locale pe care nu mi le doresc, cand ele ar putea fi inlocuite de canale nationale mai relevante pentru mine?

Conform reglementarilor in vigoare, operatorii au obligatia de a introduce in grilele analogice doua canale TV locale si doua canale TV regionale.

De ce au fost modificate grilele CATV? Eu eram obisnuit cu anumite canale, iar acum nu le mai pot urmari.

Aceste modificari ale grilelor CATV sunt generate de schimbari ale legislatiei in vigoare, in sensul in care operatorii de cablu sunt obligati includa in grilele lor anumite canale TV. Intrucat spectrul de frecvente este limitat, introducerea unor posturi TV noi nu se poate face fara eliminarea altora.

De ce se modifica frecventele posturilor TV?

Ocazional apar modificari in frecventele posturilor TV intrucat utilizarea spectrului de frecvente este dinamica. Anumite frecvente pot fi perturbate si pentru a asigura o calitate buna a semnalului, suntem nevoiti sa realocam anumite posturi TV pe frecvente noi. Totodata, este necesar sa modificam frecventele canalelor analogice si pentru a putea permite modernizarea retelelor locale si lansarea de servicii digitale.

 

Horizon Go

Ce este serviciul Horizon Go si cum il pot folosi?

Horizon Go este un serviciu care permite clientilor UPC, abonati la serviciile de televiziune si internet, sa urmareasca anumite canale TV pe dispozitive mobile, prin intermediul unei conexiuni la internet. Serviciul poate fi accesat pe pagina www.horizon.tv sau descarcand aplicatia mobila Horizon Go, disponibila gratuit in AppStore si GooglePlay.

Cum accesez Horizon Go?

Serviciul Horizon Go poate fi accesat de catre orice client care are un cont My UPC activat. Cu toate acestea, doar clientii care sunt abonati ai serviciilor de televiziune digitala sau analogica si internet de la UPC vor putea urmari canalele TV si online.

Care sunt specificatiile tehnice minime necesare pentru a utiliza serviciul Horizon Go?

Pentru accesarea serviciului Horizon Go prin interfata web:

 

1. Sistem de operare: Windows (7.x sau mai recent / 32 sau 64 bit), Mac OSX (10.7 sau mai recent)

2. Browsere web: Internet Explorer (10.x sau mai recent), Firefox (25.x sau mai recent), Safari (7.x sau mai recent)

 

Te rugam sa tii cont de faptul ca serviciul nu este compatibil cu Internet Explorer 8 si 9. Pentru a utiliza serviciul Horizon Go, va fi necesara instalarea unei versiuni mai recente a acestui browser.

 

Alte software-uri: Silverlight 5.0 plug-in sau mai recent.

 

Pentru accesarea serviciului Horizon Go pe dispozitive mobile:

Sistem de operare: Android 4.x sau mai recent, iOS 7 sau mai recent

 

Conexiune la internet: minim 2 Mbps, recomandat 10 Mbps.

Cum ma autentific in Horizon Go?

Pentru a te autentifica in aplicatia Horizon Go, foloseste datele contului tau My UPC. Daca nu ai un cont My UPC, este foarte simplu sa-ti creezi unul, aici

Prin ce conexiuni pot folosi Horizon Go?

Daca esti client UPC de televiziune si internet, poti folosi Horizon Go prin intermediul oricarei conexiuni la internet, inclusiv Wi-Free de la UPC. Cu toate acestea, exista anumite canale ce nu vor fi accesibile decat prin intermediul unei conexiuni de internet de la UPC.
Acestea sunt: Look Plus, Look TV, Balkanika MTV, CCTV News, RTL, Fishing & Hunting si canalele din pachetul suplimentar Panonia: Cool TV, DoQ, Film+, Film+ 2, Muzsika TV, RTL+, RTL II, RTL Klub, Sorozat+, Sport Club.


Daca nu detii si un abonament de Internet de la UPC, nu vei putea folosi serviciul Horizon Go.

 

Pe cate dispozitive pot folosi Horizon Go?

Poti folosi Horizon Go pe 5 dispozitive simultan.

La ce canale voi avea acces prin Horizon Go?

Prin Horizon Go vei avea acces la un anumit numar de canale in functie de  abonamentul tau TV. Lucram permanent la imbunatatirea grilei noastre si, in curand, te vei putea bucura de si mai mult continut TV pe dispozitivul tau mobil.

Pot urmari meciurile de fotbal din Liga 1 pe Horizon Go?

Da, canalele Look Plus si Look TV, ce transmit meciurile din Liga 1, sunt disponibile pe Horizon Go. Cu toate acestea, nu le vei putea urmari decat prin intermediul unei conexiuni de internet de la UPC.

Care este consumul de date al aplicatiei Horizon Go?

In cazul in care folosesti Horizon Go prin intermediul unei conexiuni 3G, exista posibilitatea de a genera trafic suplimentar de date si pot aparea costuri extra din partea operatorului tau de telefonie mobila. Consumul de date poate varia de la un dispozitiv la altul, in functie de o serie de factori, printre care si dimensiunea ecranului pe care urmaresti canale TV online, prin Horizon Go. Consumul mediu estimat este de 10 MB/minut.

Aplicatia Horizon Go functioneaza si pe dispozitive mobile decodate sau rootate?

Nu, aplicatia Horizon Go nu va functiona pe dispozitive mobile decodate sau rootate.

In ce masura afecteaza viteza de internet streaming-ul?

In cazul in care calitatea conexiunii tale la internet este afectata, aplicatia va functiona in continuare. Cu toate acestea, daca viteza de internet scade, calitatea streaming-ului va fi si ea afectata.

De ce primesc mesajul "Din pacate, acest program nu poate fi urmarit momentan, intrucat canalul TV nu permite transmisia acestuia in mediul online."?

Anumite programe nu sunt inca disponibile in mediul online. Astfel, este posibil sa apara situatii in care posturile TV vor bloca accesul la aceste programe.

Nu ma pot loga in Horizon Go? Ce pot sa fac?

Mai intai, te rugam sa te asiguri ca ai un cont My UPC valabil. In cazul in care nu te poti autentifica in Horizon Go folosind datele contului tau My UPC, te rugam sa incerci sa te autentifici in contul tau My UPC, pe my.upc.ro. Daca aici autentificarea functioneaza, te rugam sa te asiguri ca introduci corect numele de utilizator si parola atunci cand incerci sa te autentifici pe site-ul sau in aplicatia mobila Horizon Go.

Daca nu te poti loga nici in Horizon Go, nici in contul My UPC, te rugam sa contactezi departamentul Relatii cu Clientii.

Cum pot schimba limba in aplicatia Horizon Go?

Aplicatia nu are o functie dedicata pentru schimbarea limbii. Pentru a face acest lucru, va fi necesar sa schimbi setarile de limba ale sistemului de operare al dispozitivului tau.

Cum programez o inregistrare prin intermediul aplicatiei Horizon Go?

Cu aplicatia Horizon Go poti programa cu usurinta inregistrarea programelor preferate, chiar si cand nu esti acasa. Pentru acest lucru, acceseaza Ghidul TV, selecteaza emisiunea pe care doresti sa o inregistrezi si da clic pe butonul "Inregistreaza pe DVR".

 

In cazul in care ai mai multe mediabox-uri DVR acasa, va fi necesar sa alegi din lista mediabox-ul pe care doresti sa programezi inregistrarea. Dupa ce confirmi mediabox-ul dorit si apesi butonul "Inregistreaza", vei primi o confirmare a faptului ca inregistrarea ta a fost programata cu succes.

 

Tutoriale video

Cum efectuez rescanarea grilei de programe?(VIDEO)

Cum efectuez setarile initiale ale Mediaboxului?(VIDEO)

Cum revin la setarile din fabrica?(VIDEO)

 

Despre 3D

Cum functioneaza televiziunea 3D de la UPC?

Creierul uman creeaza impresia de profunzime, combinand perspectivele furnizate de ochiul stang si de ochiul drept intr-o imagine fuzionata. Aducerea celor doua imagini (furnizate de ochiul stang si de cel drept), pe un ecran 2D reprezinta o provocare deoarece nu exista decat o singura suprafata vizibila pentru ambii ochi. UPC 3D furnizeaza atat o imagine de la ochiul stang cat si una de la cel drept pe acelasi televizor iar ochelarii pe care ii veti purta vor filtra imaginile corect astfel incat sa va puteti bucura pe deplin de senzatia de profunzime pe care o aduce tehnologia 3D de la UPC.

Cum sunt capturate imaginile 3D?

3D-ul incepe prin inregistrarea continutului asa cum este perceput initial – din doua perspective diferite. Doua camere HD sunt utilizate intr-un ansamblu special, astfel incat sa poata inregistra atat imagini percepute de ochiul stang cat si de cel drept. Ce veti vedea dumneavoastra acasa este exact ce vede cameramanul indiferent daca se afla pe tusa la un meci de fotbal sau in mijlocul unei urmariri cu masini, intr-un film de actiune. Imaginile inregistrate sunt transmise ulterior prin infrastructura retelei UPC, unde sunt pozitionate cu atentie, una langa cealalta, intr-o singura imagine HD.

Cum sunt transmise imaginile 3D?

3D-ul de la UPC este furnizat printr-un canal de transmisie HD normal. Este utlizata infrastructura existenta, ceea ce inseamna ca va puteti bucura de tehnologia 3D daca aveti echipamentul HD de la UPC, un televizor 3D ready si bineinteles abonamentul HD.

Cum sunt vizionate imaginile 3D?

Momentan exista doua tipuri de tehnologii 3D pe piata: Activ si Pasiv. 3D-ul Pasiv sau 3D-ul Cinema, utilizeaza ecrane polarizate astfel incat sa poata proiecta ambele imagini (cea de la ochiul stang si cea de la ochiul drept), pe acelasi ecran, in acelasi timp. Un filtru special polarizeaza diferit cele doua imagini iar ochelarii 3D diferentiaza imaginile ulterior. Creierul se va ocupa de restul. 3D-ul Activ utilizeaza lentile LCD care “blocheaza” alternativ fiecare ochi in acelasi timp cu televizorul, care deasemenea alterneaza la randul sau imaginile foarte rapid (cel putin 50 de cadre / per ochi / per secunda). Astfel, creierul nu poate depista discontinuitatea imaginilor. Cea mai buna modalitate de a alege ceea ce vi se potriveste este sa mergeti intr-un magazin de specialitate.

Cum se compara cu 3D-ul din cinematografe?

In esenta, ceea ce vedeti la cinematograf este similar cu ceea ce veti vedea si acasa. Cu toate acestea, cu tehnologia 3D de la UPC, veti avea asigurat cel mai bun loc din sala, deasemenea si posibilitatile de a pune pauza, derula si inregistra emisiunile dumneavoastra preferate folosind optiunea DVR HD.

Cum se compara aceasta tehnologie cu ce am vazut cu ochelarii cu lentile rosii/verzi?

Aceasta forma de 3D (cunoscuta si ca anaglifă), era foarte raspandita in anii 80, cu filme precum „Jaws – 3D”. Cu toate ca principiul a ramas acelasi, televiziunea 3D de la UPC va va oferi o experienta mult superioara. Imaginile anaglife sunt afectate de pierderea culorilor, deoarece prin metoda respectiva de filtrare a imaginilor, se pierd multe culori din imagini – uneori erau chiar intunecate si plicticoase imaginile respective. Tehnologia 3D poate fi experimentata doar utilizand un televizor 3D?  Noile televizoare 3D ready care vor aparea in curand, vor fi toate HD ready astfel incat veti putea beneficia atat de HD si SD pe acelasi televizor pe care veti avea 3D.

Tehnologia 3D Pasiv vs tehnologia 3D Activ, detaliat:

Activ vs Pasiv se refera la tipul de ochelari pe care ii veti purta pentru a putea viziona 3D. Ochelarii 3D “Activ” contin lentile LCD care “blocheaza” alternativ fiecare ochi in acelasi timp cu televizorul, care deasemenea alterneaza la randul sau imaginile foarte rapid (cel putin 50 de cadre / per ochi / per secunda).Se numesc ochelari “Activ” deoarece functioneaza pe baza de baterii (pentru functionarea lentilelor LCD). Ochelarii 3D “Pasiv” sau “3D Cinema” utilizeaza polarizarea pentru a separa cele doua imagini (imaginea din stanga fata de cea din dreapta). Se numesc ochelari “Pasiv” deoarece nu functioneaza pe baza de baterii. Acesti ochelari functioneaza cu televizoare polarizate care, la randul lor utilizeaza polarizarea circulara pentru a transmite cele doua imagini catre telespectator. Aceste televizoare au un filtru de polarizare incorporat, care, in momentul functionarii in 3D, orienteaza lumina diferit pentru cele doua imagini (stanga si dreapta). Un detaliu foarte important pe care ar trebui sa luati in considerare este costul de inlocuire a ochelarilor 3D stricati sau pierduti. Costul inlocuirii ochelarilor 3D “Activ” este ceva mai mare decat in cazul celor “Pasiv”, datorita tehnologiei utilizate in procesul de fabricatie. Deasemenea, la ochelarii “Activ”, este necesara o baterie pe baza de Litiu, atunci cand cea veche s-a consumat. Cea mai buna modalitate de a alege ceea ce vi se potriveste este sa mergeti intr-un magazin de specialitate.

Maximizarea experientei 3D

Exista mai multe metode de imbunatatire a experientei 3D: Daca televizorul dumneavoastra functioneaza pe baza tehnologiei LED, s-ar putea sa fie necesara functionarea pentru o perioada scurta de timp a acestuia inainte ca cea mai buna imagine 3D sa devina disponibila. Pentru mai multe detalii puteti consulta manualul televizorului respectiv. Asigurati-va ca respectati recomandarile producatorului referitoare la mediul si unghiul de vizionare. Existe posibilitatea ca, de exemplu, daca televizorul dumneavoastra este montat pe perete, sa fie nevoie sa il indreptati putin in jos, pentru a optimiza experienta 3D. Asigurati-va ca televizorul dumneavoastra functioneaza cu ultimele varianta de software/firmware. Pentru mai multe detalii, va rugam sa consultati site-ul producatorului.

Ce avantaje am daca urmaresc filme/emisiuni 3D de acasa?

Unul din avantajele vizionarii filmelor 3D din confortul casei peste vizionarea lor in cinematografe, este aceea ca cele mai multe televizoare care au incorporat tehnologia 3D, ofera posibilitatea utilizatorului de a schimba setari ale imaginii 3D, cum ar fi efectul adancimii imaginii.

Trebuie sa port ochelari 3D?

Da. In timpul vizionarii unui film/emisiune 3D, toti telespectatorii trebuie sa poarte ochelari 3D, altfel imaginea va fi distorsionata facand imposibila vizionarea.

Ochelarii ii voi primi din partea UPC?

Nu. Majoritatea televizoarelor 3D vin si cu o pereche ( Panasonic VT20/VT25 series) sau cel mult 2 de ochelari activi 3D ( Sony XBR-LX900 series). Pentru mai multe perechi de ochelari utilizatorul va trebui sa cumpere din comert, fie acelasi brand cu televizorul fie ochelari universali (pretul unei astfel de perechi incepand de undeva de la 60$/perechea). ATENTIE ! Pentru o experienta cat mai reala se recomanda utilizarea ochelarilor 3D activi (ambele lentile sunt de plastic de aceeasi culoare) si nu a ochelarilor pasivi (cei care se foloseau in trecut in industria cinematografica, cei cu o lentila rosie si una albastra).

Pot purta ochelarii 3D peste ochelarii de vedere?

Da. Ochelarii 3D sunt conceputi sa poata fi purtati peste ochelarii prescrisi de oftalmolog.

Exista diferente intre tipurile de ochelari/televizoare?

Da. Ochelari 3D diferiti sau televizoare 3D de marci diferite pot avea caracteristici diferite, culorile pot fi redate diferit de la un model la altul, adancimea imaginii putand deasemenea fi diferita.

Care este distanta de la care putem urmari emisiunile 3D?

Producatorii de televizoare 3D recomanda ca distanta dintre ecran si telespectator sa nu fie mai mica de 3x inaltimea ecranului, iar ungiul de vizionare sa fie perpendicular cu ecranul, deasemenea avertizeaza ca sederea mai aproape de acest standard sau din unghiuri laterale pot cauza oboseala ochilor si dureri de cap.

Voi putea sa inregistrez emisiuni 3D?

Toate functionalitatile cu care deja v-ati obisnuit vor fi deasemenea disponibile si pentru 3D.

Unde pot viziona UPC 3D?

UPC 3D il puteti vedea in magazinele UPC. Pentru a putea gasi cel mai apropiat magazin, va rugam sa consultati harta centrelor UPC.

Tehnologia 3D

Exista mai multe tehnici de creare si redare a imaginilor 3D. Conditia de baza este redarea imaginilor filtrate separat, atat pentru ochiul stang cat si pentru cel drept. In 3D-ul stereoscopic, ambii ochi receptioneaza aceeasi imagine insa din pozitii de vizionare foarte putin diferite. Ambele imagini sunt redate la rezolutie maxima.

Piata 3D din Romania

Principalii producatori care au vandut televizoare 3D in Romania sunt: Samsung, LG, Panasonic si Sony. Numarul total de televizoare 3D vandute pana la sfarsitul anului 2010 era de aproximativ 1000 dar putem estima faptul ca numarul a mai crescut intre timp pana la aproximativ 1200.