Internetul pe intelesul tuturor

 

UPC iti pune la dispozitie toate informatiile de care ai nevoie pentru a naviga usor si in siguranta pe Internet. Daca nu ai gasit inca raspunsul pe care il cautai sau ai nevoie de lamuriri in plus, suntem bucurosi sa te ghidam prin telefon, sunand gratuit din reteaua UPC de luni pana vineri, in intervalul orar 07:00 - 23:00, la numarul 031 1000 872.

Internet

Cum procedez daca doresc conectarea la internet a unui nou calculator?

Pentru conectarea unui nou calculator la internet este nevoie de inca un abonament la serviciul de internet sau se poate folosi un echipament de retea intermediar, de preferinta router WIFI (este oferit si de UPC daca iti achizitionezi Optiunea suplimentara WIFI).

Pot beneficia de IP static? Ce trebuie sa faca pentru a avea IP static?

Clientii UPC persoane fizice nu beneficiaza de IP static. IP-urile statice sunt disponibile doar clientilor care incheie contracte pe persoana juridica.

Pe iconita Local Area Connection imi apare mesajul Cable unplugged.

Conexiunea fizica dintre PC si modem nu este realizata corespunzator (cabluri conectate incorect).

Care sunt pasii pentru a seta IP-ul/DNS-ul pe automat, prin DHCP?

Se apasa butonul de START, se selecteaza optiunea Control Panel si se alege optiunea Network Connections. Se selecteaza iconita Local Area Connection, se da un click dreapta si se alege optiunea Properties.
Din noua fereastra se selecteaza cu dublu click optiunea Internet Protocol TCP/IP, deschizandu-se astfel o alta fereastra in care se bifeaza optiunile "Obtain an IP address automatically" si "Obtain DNS server address automatically".
Se apasa OK pentru a inchide ferestrele deschise anterior

De ce nu imi apare iconita Local Area Connection in bara de start?

Daca nu apare iconita Local Area Connection in bara de start, se verifica daca aceasta nu a fost dezactivata. Se apasa butonul de START, se selecteaza optiunea Control Panel dupa care optiunea Network Connections si selectam cu click dreapta iconita Local Area Connection de unde se alege optiunea Enable.

Ma pot conecta doar pe pagina implicita.

Selecteaza meniul Tools din browser-ul pe care il folosesti dupa care alege optiunea Internet Options. In noua fereastra deschisa selecteaza tab-ul Connections si apoi optiunea Lan Settings. In noua fereastra nici una dintre cele 3 optiuni existente nu trebuie sa fie bifate. Optiunile sunt: "Automatically detect settings/ Use automatic configuration script/Use a proxy server for your LAN"

Doresc sa ma conectez la internet si imi apare mesajul "This webpage is not available offline". Ce fac?

Trebuie sa selectezi meniul File din browser si sa debifezi optiunea "Work Offline"

Care este limita pentru traficul de date?

UPC nu dispune nici un fel de limitare a vitezei de download cat si a celei de upload, indiferent de abonament.

Sunt abonat al serviciului de internet al UPC, dar nu pot accesa nici un site. Ce pot face?

Modem-ul trebuie sa fie sincronizat. Acest lucru se verifica prin a observa daca led-ul de "Online" este aprins continuu.
Cablul (UTP sau USB) trebuie sa fie introdus corect atat in modem cat si in calculator (placa de retea sau portul USB). Daca led-ul “Link” de pe modem este stins inseamna ca nu exista conectivitate intre modem si PC. Trebuie sa verifici cablul intre modem si calculator si instalarea corecta a driverelor pentru placa de retea sau USB.
Daca folosesti un proxy server, te rugam sa dezactivezi aceasta optiune daca ai probleme in accesarea Internetul-ui. Pentru a ajunge la aceasta optiune, in browser-ul Internet Explorer (exemplu) trebuie parcursi urmatorii pasi: se deschide Internet Explorer--> Tools--> Connections--> LAN Settings.
Daca accesul pe un site nu se poate face dupa introducerea adresei in litere (www.yahoo.com) dar, daca in Browser in campul "Address" se introduce adresa de IP a acestui site (216.145.12.53) si functioneaza, trebuie sa contactezi departamentul Relatii cu Clientii la numarul de telefon 031.1000.872.

Ce se intampla atunci cand led-ul de "Online" se aprinde intermitent? (!!)

Este posibil ca modemul sa fie desincronizat. Se scoate din priza modemul pentru aproximativ 10 secunde dupa care se reconecteaza. Daca situatia persista trebuie sa iei legatura cu Centrul de Relatii cu Clientii la numarul de telefon 031.1000.872.

Setari DHCP Windows Vista, Windows 7

Daca folosesti Start Menu, da click pe Control Panel

 

 

Selecteaza View network status and tasks de sub Network and Internet

 

 

Modul de vizualizare default in Control Panel este Control Panel Home.

Click pe Manage network connections

 

 

Click dreapta pe Local area connection si selecteaza Properties

 

 

Click pe Properties

 

 

Selecteaza Internet Protocol (TCP/IP) apoi click pe Properties.

 

 

Selecteaza Obtain IP address automatically si Obtain DNS server address automatically

 

 

Apasa OK

Setari DHCP pentru Windows XP, 2000, 2003

Daca folosesti Start Menu standard, da click pe Start, Control Panel.

Schimba Control Panel pe Classic Views daca nu este deja in acest mod.

 

 

Click pe Network Connections

 

 

Click pe Local Area Connection
Daca esti conectat pe wireless, sau pe alt tip de conexiune, selecteaza aceasta conexiune.

 

 

Click pe Properties

 

 

Selecteaza Internet Protocol (TCP/IP) apoi click pe Properties
Daca TCP/IP nu este afisat, click pe Install si alege Protocol. Click pe Add. Selecteaza TCP/IP, apoi apasa OK.

 

 

Selecteaza Obtain IP address automatically si Obtain DNS server address automatically

 

 

Click pe OK, sau inchide fereastra daca nu este un buton OK, pina revii la desktop-ul normal.

 

Setari DHCP pentru Windows 98, Me

Click pe Start Selecteaza, meniul Settings, Selecteaza Control Panel

 

 

In Control Panel, click pe iconul Network pentru a deschide meniul de configurare al retelei

 

 

Selecteaza TCP/IP -> Ethernet Adapter. Numele exact al adaptorului de retea variaza in functie de tipul placii de retea instalate.NU confunda cu TCP/IP -> Dialup Adapter care se refera la altceva.Dupa ce adaptorul este selectat, click pe butonul Properties pentru a afisa setarile TCP/IP pe acest adaptor.

 

 

Click pe tab-ul IP Address ca in exempluSelecteaza optiunea Obtain an IP address automaticallyClick pe OK pentru a continua

 

 

Click pe butonul Yes pentru a restarta calculatorul.Dupa restart, computerul va fi setat sa foloseasca DHCP pentru a obtine o adresa IP automat.

 

Am schimbat sistemul de operare Windows si am uitat IP-ul/DNS-ul.

IP-ul/DNS-ul trebuie sa fie setate pe automat. Conexiunea la internet prin modemul UPC necesita alocarea unui IP dinamic prin DHCP.

Intrebari si raspunsuri despre IPv6

Se estimeaza ca IPv6, noua generatie de adrese internet protocol (IP), va inlocui in 2016 adresele IP existente in toate tarile in care UPC si alte subsidiare Liberty Global opereaza. Cantitatea de adrese IPv4 pe care UPC / Liberty Global o detine nu va fi suficienta pana la introducerea IPv6. De cativa ani, Liberty Global / UPC a inceput procesul de transformare a retelei sale, astfel incat aceasta sa fie pregatita pentru IPv6. Liberty Global / UPC vor introduce la timp IPv6, astfel ca intreruperile sunt improbabile. Trecerea de la IPv4 la IPv6 nu are niciun impact direct asupa clientilor. Modemurile nostre sunt in principiu pregatite pentru introducerea IPv6.

 

Ce este IPv6?

 

IPv6 (Internet Protocol Version 6) este o noua generatie de adrese internet protocol, care este in esenta o actualizare a IP Version 4 (IPv4). Un Protocol Internet – in mod uzual denumit IP – este un set de standarde agreate referitoare la modul in care functioneaza internetul. A fost implementat in mod oficial in 1982 si asigura regulile tehnice prin care Internetul este la fel peste tot in lume. Bazele IPv6 sunt asemanatoare celor ale IPv4 – dispozitivele pot folosi IPv6 ca adrese sursa si destinatie pentru a face posibila transmisia pachetelor prin retea.

 

Cum a aparut subiectul IPv6?

 

Adresele IPv4 sunt pe terminate, in special pentru ca foarte multi oameni, mult mai mult decat s-a estimat vreodata, folosesc internetul in modalitati care nu au fost prevazute initial, precum video, chat, email si asa mai departe. De aici rezulta nevoia de mai multe adrese IP.

 

Liberty Global / UPC lucreaza la implementarea IPv6?

 

Da, Liberty Global / UPC a inceput sa lucreze la proiectul IPv6 in urma cu cativa ani – in momentul in care scenariul lipsei de spatiu pentru adrese IPv4 a devenit o realitate.

 

Cand va avea loc aceasta implementare?

 

Liberty Global/UPC va incepe implementarea la jumatatea anului 2015 si va incheia procesul la sfarsitul anului 2016.

 

De ce implementeaza UPC IPv6?

 

Adresele IP unice IPv4 sunt din ce in ce mai rare – acest lucru nu este o urgenta pentru Liberty Global / UPC.

 

Ce consecinte va avea asupra clientilor o intarziere in implementarea IPv6?

 

Niciuna – toate dispozitivele destinate clientilor sunt compatibile IPv4.

 

Exista posibilitatea ca abonatii sa nu-si poata folosi calculatoarele daca Liberty Global / UPC intarzie implementarea IPv6?

 

Implementarea IPv6 pe care Liberty Global / UPC a adoptat-o va suporta atat adrese IP v4 si v6 cat si servicii pe aceeasi infrastructura, astfel ca toate serviciile vor fi functionale si pe viitor, dupa cum sunt functionale si in prezent.

 

Celelalte servicii (antivirus, email etc) vor continua sa functioneze dupa implementarea IPv6?

 

Da – tranzitia nu va cauza intreruperea vreunui serviciu. Implementarea IPv6 pentru care Liberty Global / UPC va opta va suporta atat adrese IP v4 cat si v6 cat si servicii pe aceeasi infrastructura.

 

Exista vreun avantaj specific pentru clientii UPC dupa implementarea IPv6?

 

Nu exista niciun beneficiu direct – avantajele pe termen mai lung pentru clienti sunt acelea ca orice dispozitiv pe care il detine clientul poate obtine o adresa IP unica – ceea ce va permite comunicarea directa cu aceste dispozitive (de exemplu o camera video accesibila remote).

 

Conexiunile UPC vor fi mai stabile dupa implementarea IPv6 de catre Liberty Global / UPC?

 

Stabilitatea retelei nu va fi afectata in niciun fel.

 

E-mail

Mesajele trimise catre mine de catre unul din contacte s-au intors la expeditor.

In marea majoritate a cazurilor, in mesajul de eroare intors la expeditor se descrie cauza acestor erori. Cele mai frecvente cauze sunt: mesajul expediat contine un virus, poate fi considerat drept spam sau este depasita limita mesajelor din inboxul destinatarului. Daca vrei sa contactezi Centrul de Relatii cu Clientii in legatura cu aceasta problema, este util sa poti furniza eroarea completa.

Am contul de email la alt provider dar am conexiune la Internet prin UPC Romania si nu pot sa trimit emailuri. Ce pot sa fac?

Te rugam sa contactezi serviciul de suport tehnic al celuilalt provider. Cea mai frecventa solutie este folosirea de autentificare la trimiterea mesajelor, daca aceasta setare este suportata de catre celalat provider.

Cum pot configura Outlook Express cu email-ul oferit de UPC Romania?

Mergi la “Control Panel” si alege “Mail” (de la User Accounts)


Click pe optiunea “Email accounts” si alege “New

 

Selectati “E-mail account” si click “Next

 

 

Selectati optiunea “Manually configure server settings or additional server types” si pe urma apasati “Next

 

 

Alegeti optiunea “Internet E-mail” si apasati “Next

 

 

Se  introduc informatiile contului pe care dorim sa il configuram:

User information:

 

  • Your Name: numele contului
  • E-mail address: casuta de mail

 

Server information:

 

  • Account type: POP3
  • Incoming mail server: mail.upcnet.ro (SSL enabled - port 995)
  • Outgoing mail server (SMTP): mail.upcnet.ro (SSL enabled - port 465) – recommended

 

Logon information:

 

  • User name: username
  • Password: parola pentru casuta de mail
 

 

Selectati meniul “Advanced settings” si mergeti la tab-ul “Advanced”. Aici bifati optiunea “This server requires an encrypted connection” si “Outgoing server (SMTP)” din 25 in 465 si confirmati cu OK.

 

Cum pot configura email-ul oferit de UPC Romania pe un dispozitiv cu Mac OS/iOS?

Se deschide aplicatia de email disponibila pe echipamentul clientului si se alege optiunea “Other


Se introduc informatiile contului pe care dorim sa il configuram:

  • Numele contului
  • Casuta de email
  • Parola casutei de email
  • Description: se completeaza automat

 

Se completeaza “Incoming mail server” si “Outgoing mail server”.

 

IMAPS: mail.upcnet.ro (SSL enabled - port 993) - recommended
POPS: mail.upcnet.ro (SSL enabled - port 995)
SMTPS: mail.upcnet.ro (SSL enabled - port 465) – recommended

 

Se activeaza optiunea “Use SSL” din meniul “Advanced

 

Cum pot configura email-ul oferit de UPC Romania pe un dispozitiv cu Android OS?

Se deschide meniul de setari de unde se selecteaza “Accounts” si “Add Account


Selecteaza mai departe optiunea “Mail

 

Se  introduc informatiile contului pe care dorim sa il configuram:

 

  • Casuta de email
  • Parola casutei de email
  • Set as default account (daca se doreste sa fie contul principal de email de pe acel dispozitiv)Selectati “E-mail account” si click “Next

 

 

Selecteaza optiunea “POP3 ACCOUNT

 

 

Selecteaza Security type “SSL

 

 

Se completeaza “POP3 server” si “Outgoing server”


POPS: mail.upcnet.ro (SSL enabled - port 995)
SMTPS: mail.upcnet.ro (SSL enabled - port 465) – recommended

 

Pentru POP3 (Incoming server)

 

 

Pentru POP3 (Outcoming server)

 

Nu mai pot primi e-mail-uri. De ce?

Capacitatea casutei tale de e-mail este de 50 MB. E-mail-urile primite ulterior depasirii acestei capacitati vor fi refuzate. Pentru a primi in continuare e-mail-uri trebuie sa-ti creezi spatiu liber in casuta ta. De aceea, te rugam sa stergi mesajele care nu sunt importante. E-mail-urile trebuie sterse prin autentificarea pe Webmail.

Astept un e-mail important dar casuta este plina. Cum pot sa fiu anuntat din timp?

Se poate seta o avertizare prin conectarea pe adresa de e-mail selectandu-se optiunea Setari, Mesaje, iar la optiunea Setare avertizare se selecteaza iconita "%". Pentru a confirma se apasa tasta OK.

De ce dupa ce deschid e-mail-urile, acestea inca mai apar pe contul meu de Webmail?

Pentru ca e-mail-urile sa nu se salveze pe server dupa ce le-ai vizualizat cu ajutorul programului Outlook, intra in setarile emai-ului selectand meniul Tools→ Email Account→ View or change existing e-mail account→ Change→ More Settings→Advanced si debifeaza optiunea Leave a copy of the message on the server.

Nu pot trimite e-mail-uri.

Marimea maxima a unui e-mail este de 20 MB. Totusi, daca e-mail-ul pe care doresti sa-l trimiti este mai mic, te rugam sa dezactivezi optiunea firewall a antivirusului. Daca in continuare nu poti trimite e-mail-uri, verifica legatura la internet sau daca antivirusul tau blocheaza trimiterea mesajelor catre destinatar. De asemenea, trebuie sa tii cont ca un e-mail poate fi trimis in acelasi timp catre maxim 50 de destinatari.

Am uitat parola de email. Ce trebuie sa fac?

Pentru a-ti recupera parola de email ne poti suna la numarul de telefon 031.1000.872.

 

Wi-Fi

Cum caut conexiunea wireless?

Se selecteaza butonul de START apoi optiunea Control Panel si Network Connections. Se selecteaza cu dublu click optiunea Wireless Network Connections pentru a se indentifica retelele wireless.

Nu functioneaza conexiunea wireless.

Pentru buna functionare a conexiunii wireless trebuie sa dezactivezi firewall-ul de la antivirusul pe care il ai instalat pe PC-ul tau.

Dupa instalarea modemului wireless, mi se cere o parola cand incerc sa ma conectez la internet.

Parola de care ai nevoie se afla pe spatele modemului wireless instalat in locatia ta. Atentie! Nu este nevoie sa introduci decat parola nu si user-ul (SSID) pentru a te putea conecta la internet.

Care este adresa IP de accesare a WebWizard-ul pentru configurarea modemului WiFi?

Pentru a accesa interfata de administrare a modemului WiFi tasteaza intr-un browser urmatoarea adresa IP si apasa Go: http://192.168.1.1.

Cate calculatoare pot conecta la modemul WiFi?

Teoretic, numarul maxim de echipamente ce sunt suportate de modem este 254, oricare ar fi echipamentele conectate, fie ele cu fir sau fara. Este recomandat insa un numar mult mai mic de echipamente conectate a obtine performanta optima a retelei interne.

Prin fir se pot conecta pana la 4 calculatoare iar wireless pana la 249, cu precizarea ca performantele retelei sunt invers proportionale cu numarul echipamentelor.

Care este raza de actiune a antenei wireless?

Distanta teoretica in interior este de 100ft = 30.48 m iar in exterior 300 ft = 91.44 m.

Cate telefoane pot folosi prin intermediul modemului WiFi?

Prin contract ti se aloca un singur numar de telefon. Telefonul se conecteaza la portul 1 (unul din cele doua colorate gri).

Cum se poate dezactiva modulul Wireless?

Dezactivarea modulului Wireless se face urmand pasii de mai jos:
Acceseaza tab-ul Setup din pagina de configurare a modemului
Click pe Wireless – Basic
Din campul Access Point selecteaza Disabled

Cum se poate configura parola de acces pe echipament?

Foloseste tab-ul Basic Settings – Password Settings pentru a restrictiona accesul persoanelor neautorizate la conexiunea ta de internet.
 

 

Pentru a configura parola de acces urmeaza pasii de mai jos:
Scrie parola dorita in campul Password
Rescrie acceasi parola in campul Re-type Password
Click pe butonul Apply

 

SmartGuard

Cum pot folosi antivirusul UPC SmartGuard?

Pentru a putea beneficia de antivirusul UPC SmartGuard este nevoie sa apelezi numarul 031.1000.872. Operatorul cu care vei vorbi va genera pentru tine Serialul Antivirusului si ti-l va inainta prin intermediul unui e-mail. Ulterior va trebui sa descarci aplicatia SmartGuard de pe site-ul UPC si sa introduceci serialul primit prin e-mail. Pentru buna functionare a antivirulsului nu este nevoie sa modifici setarile initiale ale acestuia.

Vreau sa opresc firewall-ul de la SmartGuard. Cum procedez?

Se selecteaza, din meniul antivirusului, tabul Internet Shield, se selecteaza optiunea Change... si se bifeaza OFF.

Antivirusul SmartGuard poate sa blocheze anumite site-uri?

Datorita optiunii de Control Parental se poate ca unele site-uri sa fie imposibil de accesat. Pentru a realiza acest lucru, in meniul antivirusului selecteaza tabul Parental Control si bifeaza optiunea Enabled.

Cate zile este oferit gratuit antivirusul SmartGuard?

Antivirusul SmartGuard este oferit gratuit timp de 30 de zile. Pentru a continua sa folosesti produsul si dupa aceasta perioada, va trebui sa apelezi numarul 031.100.1000 pentru a achizitiona o licenta.

Ce contine pachetul SmartGuard?

Pachetul SmartGuard contine Anti-virus, Anti-spam, Firewall, Parental Control.

Pot folosi in acelasi timp si SmartGuard dar si alt antivirus

Bineinteles, dar nu iti recomandam acest lucru din punctul de vedere al consumului de resurse pentru sistemul tau.

Ce companie dezvolta produsul SmartGuard

Produsul SmartGuard este dezvoltat de UPC in colaborare cu compania finlandeza F-Secure.

 

Wi-Free

Ce trebuie sa fac pentru a utiliza UPC Wi-Free?

In primul rand, trebuie sa folosesti servicii de internet de la UPC. Inregistrare e foarte rapida, in 3 pasi simpli:

- Intra in contul tau MyUPC, pe my.upc.ro 

- Mergi in sectiunea “UPC Wi-Free” din meniul “Produse si servicii”

- Configureaza parola dedicata serviciului Wi-Free.


Apoi, pe dispozitivul tau mobil, alegi reteaua UPC Wi-Free, introduci numele de utilizator MyUPC si parola recent configurata si apoi te vei conecta automat de fiecare data cand intri in aria de acoperire a retelei Wi-Free.

Ce este Wi-Free?

Wi-Free este un serviciu suplimentar de internet, oferit de UPC Romania, cu ajutorul caruia clientii existenti ai serviciului de internet fix pot naviga gratuit si in afara casei, folosind sute de mii de hotspot-uri din Romania.

 

Un modem WLAN UPC cuprinde doua retele wireless distincte, ce sunt separate una de cealalta, in siguranta. Utilizatorii de internet de la UPC pot naviga in reteaua privata, fara pierdere de viteza. In cea de-a doua retea, care este folosita pentru Wi-Free, aceiasi utilizatori pot naviga pe internet folosind o conexiune furnizata suplimentar.

 

Toti clientii UPC Wi-Free pot folosi gratuit serviciul pentru a se conecta la sute de mii de hotspot-uri din Romania.

 

Dupa prima conectare cu succes la Wi-Free, clientii sunt apoi autentificati in mod automat, imediat ce un hotspot Wi-Free este disponibil in zona. Cu cat sunt mai multi clienti in comunitatea Wi-Free, cu atat este mai buna acoperirea si disponibilitatea serviciului.

 

Serviciul UPC Wi-Free este oferit doar clientilor ce folosesc servicii de internet  de la UPC. 

Cine poate utiliza Wi-Free?

Wi-Free este disponibil pentru toti clientii serviciului de internet de la UPC.

 

Clientii care dezactiveaza Wi-Free prin MyUPC nu vor mai putea folosi serviciul.

Ce dispozitive pot folosi cu Wi-Free?

In principiu, pentru a te conecta la Wi-Free, poti folosi toate dispozitivele cu un receptor WLAN integrat (iPhone, iPad, telefoane si tablete Android / Windows).

La ce retea ma conectez daca ambele retele wireless (personala si Wi-Free) sunt disponibile?

Reteaua wireless personala este intotdeauna preferata retelei Wi-Free. Nu te vei conecta in mod automat la reteaua Wi-Free la domiciliu, deoarece reteaua personala wireless foloseste intreaga capacitate a conexiunii tale de Internet, pe cand reteaua Wi-Free are doar 10 Mbps provizionati separat.

 

Toate dispozitivele conectate cu succes la reteaua personala vor continua sa se conecteze la aceasta retea si nu la Wi-Free. In plus, modemul memoreaza adresele MAC ale dispozitivelor mobile si in mod automat le atribuie la reteaua wireless personala.

 

In ciuda preferintei pentru reteaua wireless privata, se poate intampla ca dispozitivele mobile sa afiseze alte hotspot-uri Wi-Free in aceeasi cladire (de exemplu, de la vecini).

 

Prin urmare, in functie de dispozitiv, Wi-Free poate fi selectat si este posibil sa nu benefiezi de intreaga capacitate a conexiunii personale de internet. In acest caz, ar trebui sa treci manual pe reteaua WLAN personala din setarile telefonului mobil, pentru a profita la maxim de viteza contractata prin abonamentul la  serviciul de internet.

Va fi afectata viteza mea de internet de prezenta Wi-Free pe modem?

Wi-Free are provizionata propria latime de banda (viteza), care este prevazuta in special pentru acest serviciu. Aceasta viteza este impartita de catre toate dispozitivele (maxim 5) conectate la acelasi hotspot Wi-Free. Numarul de dispozitive capabile sa se conecteze simultan cu acelasi cont la Wi-Free este limitat la 5, pentru fiecare client.

Toate serviciile de internet sunt disponibile prin Wi-Free.

Wi-Free ofera utilizarea nelimitata a datelor.

Viteza abonamentului personal de Internet privat nu va fi afectata de Wi-Free. Vitezele de download si de upload raman neschimbate.

Viteza de internet necesara folosirii serviciului WiFree va fi oferita separat si gratuit de catre UPC. 

Cum sunt separate dispozitivele clientilor din retea?

Orice dispozitiv al unui client UPC ce stabileste o legatura cu reteaua Wi-Free va primi o adresa IPv4 publica. Astfel, dispozitivele clientilor nu pot stabili o legatura unul cu celalalt. De asemenea, te protejeaza impotriva unui potential atac pe internet

Este serviciul Wi-Free supus unei taxe?

Wi-Free este oferit gratuit. Singura conditie este sa ai un abonament la serviciul de internet de la UPC.

Am uitat parola Wi-Free. Ce pot sa fac?

Poti schimba parola Wi-Free in orice moment, accesand meniul "Produsele mele" din contul tau online gratuit, MyUPC.

Emite un model WLAN mai multe radiatii, in cazul in care Wi-Free este activat?

Wi-Free nu creste nivelul de radiatii al modemului WLAN, pentru ca foloseste aceleasi antene ce sunt utilizate pentru transmiterea retelei wireless personale UPC.

De ce nu ma pot conecta la Wi-Free?

Aici vei gasi posibile cauze si solutii recomandate, daca esti in imposibilitatea de a te conecta la reteaua de internet UPC Wi-Free.

 

Te rugam sa ai in vedere faptul ca cele mai multe dispozitive mobile nu indica cauza exacta a incapacitatii de se conecta, deci problema nu poate fi intotdeauna rezolvata de catre UPC.

 

Motiv:

Nu te afli in apropierea unui hotspot Wi-Free sau semnalul este prea slab.

Solutie:

Mutare in raza de actiune a unui hotspot Wi-Free.

 

Motiv:

Nu esti inregistrat in comunitatea Wi-Free.

Solutie:

Inregistreaza-te pentru Wi-Free prin contul  tau MyUPC.

 

Motiv:

Ai introdus o parola gresita.

Solutie :

Schimba-ti parola Wi-Free accesand meniul dedicat din contul tau MyUPC. Asigura-te ca utilizezi parola Wi-Free, si nu parola de acces la contul MyUPC. Numele de utilizator pentru MyUPC si pentru Wi-Free sunt insa identice.

 

Motiv:

Ai dezactivat modem-ul WLAN pentru Wi-Free.

Solutie:

Inregistreaza-te pentru Wi-Free in contul tau MyUPC. Aceasta va anula dezactivarea anterioara.

 

Motiv:

Sistemul de operare de pe dispozitivul mobil nu este acceptat.

Solutie:

Incearca sa te conectezi la Wi-Free de pe un alt dispozitiv mobil.

 

Motiv:

Incerci sa te conectezi la Wi-Free la domiciliu.

Solutie:

Esti impiedicat sa te conectezi la reteaua Wi-Free de pe modem-ul de acasa pentru ca reteaua wireless personala utilizeaza capacitatea deplina a conexiunii tale la internet. Pentru cea mai buna experienta, conecteaza-te la reteaua wireless personala.

 

Motiv:

Esti in casa unui prieten sau membru al familiei si esti conectat la reteaua lor privata WiFi.

Solutie:

Daca te-ai conectat deja la reteaua wireless personala pe un modem, nu vei putea sa te conectezi la reteaua Wi-Free pe acest modem. Foloseste reteaua wireless privata sau incearca urmatorii pasi, in cazul in care doresti sa te conectezi la Wi-Free:

-          Scoate reteaua wireless privata din lista de retele disponibile pe dispozitivul mobil ("Uita de aceasta retea", "Ignorati aceasta retea").

-          Reporneste modemul.

Acum te poti conecta la Wi-Free.

 

Motiv:

Exista deja cinci utilizatori conectati la acelasi hotspot Wi-Free

Solutie:

Asteapta pana cand un utilizator paraseste hotspot WiFree sau cauta un alt hotspot Wi-Free.

 

Motiv:

Ai deja trei conexiuni active la Wi-Free asociate contului MyUPC.

Solutie:

Inchide cel putin o conexiune activa si incearca sa te conectezi cu noul dispozitiv.

Cat de sigur este traficul de date prin Wi-Free?

Reteaua Wi-Free se bucura de acelasi nivel de securitate ca si reteaua wireless personala. Este utilizat protocolul WPA2. Securitatea retelei wireless personala nu este afectata de Wi-Free. Utilizatorul este insa responsabil pentru actiunile sale, atunci cand navigheaza pe internet. Proprietarii de hotspoturi Wi-Free nu sunt responsabili pentru activitatile desfasurate de catre useri, atunci cand sunt conectati la acestea.

Creste utilizarea retelei Wi-Free consumul de energie?

Activarea Wi-Free si conectarea dispozitivelor la Wi-Free nu creste consumul de energie fata de consumul uzual.

De ce sa ma inregistrez in comunitatea UPC Wi-Free?

Cu Wi-Free, UPC ofera o alternativa la transferul de date mobile prin intermediul retelelor de telefonie mobila, care ajung de multe ori la limitele capacitatii lor. Wi-Free, de asemenea, ajuta la reducerea costurilor clientilor, deoarece acestia nu mai trebuie sa plateasca pentru transferul de date costisitoare prin intermediul retelelor de telefonie mobila. 

De ce nu vad optiunea UPC Wi-Free in meniul din contul meu My UPC?

Daca nu ai optiunea UPC Wi-Free in meniul dedicat din contul tau MyUPC, acest lucru se poate datora faptului ca nu esti client al serviciilor de internet de  la UPC. 

Unde pot gasi hotspot-uri UPC Wi-Free?

Reteaua UPC Wi-Free este emisa de modem-urile Thomson TGW870, Cisco EPC 3925, Ubee EVW3226 si Technicolor 7200. Smartphone-uri, tablete, laptop-uri sau alte dispozitive echipate cu o placa de retea wireless se pot conecta la reteaua UPC Wi-Free, emisa de oricare din aceste modemuri. Ca sa te conectezi la reteaua UPC Wi-Free trebuie sa configurezi conexiunea la dispozitiv utilizand numele de utilizator MyUPC si parola configurata pentru serviciul UPC Wi-Free.

Este important tipul de modem pentru functionarea deplina a serviciului de internet prin Wi-Free?

Nu este important tipul de modem pentru a beneficia de serviciul UPC Wi-Free. Orice client de internet UPC are acces de utilizator Wi-Free, indiferent de tipul modemului. Este un beneficiu al serviciului de internet, chiar daca ai modem WiFi sau nu.

Ce se intampla daca nu doresc sa beneficiez de serviciu?

In momentul in care doresti sa renunti la serviciu vei pierde calitatea de utilizator si accesul gratuit la reteaua Wi-Free. Solicitarea de dezactivare a serviciului se poate face prin intermediul portalului MyUPC.

Daca administrez mai multe conturi (de exemplu 3), cum activez separat Wi-Free doar pe doua dintre ele? Exista vreo limitare in acest sens?

UPC Wi-Free se vede doar pe contul principal, intrucat este legat de autentificarea cu user si parola. Daca se doreste vizualizarea si pentru celelalte conturi, atunci trebuie creat cate un cont nou in MyUPC pentru fiecare dintre ele.

UPC Wi-Free in strainatate. In ce tari ma pot conecta la Wi-Free?

Serviciul Wi-Free este disponibil international, asa ca te poti conecta gratuit la milioane de locatii in strainatate. In functie de tara in care te afli, numele retelei "UPC Wi-Free" poate fi diferit. Modalitatea de conectare este aceeasi ca in Romania, iar numele de utilizator si parola pentru a te autentifica raman si ele neschimbate. Retelele Wi-Free disponibile in present sunt:

 

Tara

Nume retea

Irlanda

Horizon Wi-Free

Olanda

UPC WifiSpots